نوشته شده توسط : shaapaarak

مشاوره یکی از بدون تردید به یکی از امرهای مهم و غیر قابل اجتناب در دنیای امروز تبدیل شده است. این روزها کسب و کارها برای آغاز راه خود یا برای بهره مندی از تخصص و دانش بیشتر برای پیشرفت نیازمند علم، دانش و مهارت فردی دارند که بتواند آن ها را در راه تحقق این امر یاری دهد. به همین دلیل این روزها استفاده از مشاورانی که در حوزه های مختلفی از جمله مشاوره مدیریت، مشاوره فروش و... مشاوره می دهند اهمیت بسیاری پیدا کرده است. در این میان مشاور منابع انسانی هم به یکی از مهم ترین و کلیدی ترین مشاوران در حوزه مشاوره کسب و کار تبدیل شده است. بنابراین اگر علاقه مندید تا با دو نقش حیاتی در مشاوره کسب و کارها یعنی مشاوره مدیریت و مشاوره منابع انسانی آشنا شوید با ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مشاور منابع انسانی

مشاور منابع انسانی و وظایف او
مشاوره تخصصی و ارائه خدمات به وسیله یک شخص ثالث برای کمک در کسب و کار ها به حداکثر رساندن کارایی عملیات های منابع انسانی و اجرای سیاست ها و قوانین جدید مناسب در بهترین حالت ممکن توسط مشاور منابع انسانی حاصل می شود. بیشتر آن ها توسط سازمان ها وشرکت ها برای توانایی خود در خصوص ارائه نظرات عینی به عنوان یک فرد بیرون از سازمان یا شرکت به همکاری فراخوانده می شوند.
وطایف مشاور منابع انسانی 
مشاور منابع انسانی باید در شاخه های حسابداری، فروش ، آی تی ، بازاریابی ، فروش ، مالی ، و البته مدیریت منابع انسانی برای درک بهتر مسائل و ناکارآمدی در منابع انسانی و نحوه درمان آن ها کار بلد باشند
بیشتر افرادی که خود را تحت عنوان مشاوره منابع مالی معرفی می کنند به صورت حرفه ای آموزش دیده اند ویا در حوزه منابع انسانی به اندازه کافی تجربه دارند ، چون که ارائه خدمات مشاوره منابع انسانی شامل داشتن درک عمیق از همه چیز از قوانین کارگری گرفته تا مدیریت سازمانی تا اشتغال فرصت برابر و فراتر از آن است
وظایف مشاور منابع انسانی بیشتر اوقات شامل موارد زیر می شود
1-مشاوره منابع انسانی در زمینه سیاست ها و رویه های منابع انسانی
2- خدمت به عنوان مشاوران داخلی با تجزیه و تحلیل برنامه های فعلی بخش منابع انسانی
3- باز بینی ، ایجاد و اجرای سیاست ها و رویه های HR
4- تضمین کردن خدمات و برنامه های منابع انسانی منطبق با سیاست ها و رویه ها و قوانین کشوری
5- حفظ و آماده سازی گزارش ها مربوط به پروژه های مربوط به منابع انسانی

6- کمک به هماهنگی و ایجاد تغییرات توصیه شده در روند کار
7- توسعه روش ها برای گردآوری و تجزیه و تحلیل داده ها برای پروژه ها و گزارش های خاص

 

مشاوره مدیریت و وظایف او
مشاوره مدیریت به معنای یک نوع خدمت می باشد. در این خدمت مشتریان را راهنمایی می کنند تا بتوانند مسایل مدیریتی و همچنین فرصت هایی که برایشان پیش خواهد آمد را شناسایی و در نهایت تحلیل کنند.
مشاوره مدیریت بر اساس شرایطی که مشتریان دارند راه حل هایی را پیشنهاد خواهند داد و اگر مشتریان آن پیشنهادات را قبول کند برای این که بتواند آن ها را به بهترین نحو اجرا کند نیاز به همراهی از سوی کارفرما خواهد داشت.

اگر بخواهیم مشاوره مدیریت را به طور خلاصه برای شما بیان کنیم به صورت زیر خواهد بود:

  • ارائه دادن روش های پر کاربرد در کسب و کار به شرکت ها و سازمان ها توسط فردی که در این زمینه متخصص است.

  • خدمتی می باشد که به ارائه دادن توصیه هایی به کارآفرینان و مدیران کسب و کار خواهد پرداخت.

  • به شرکت ها کمک می کند در زمینه تحلیل و توسعه سودمندی استراتژی های کسب و کار موفق باشند.

  • مشاوره مدیریت شغلی می باشد که به رهبران شرکت ها، دولت ها، سازمان ها و مراکز غیرانتفاعی، خدمات در زمینه مشاوره و سرمایه گذاری در حوزه کسب و کار ارائه می دهد.

 



:: برچسب‌ها: مشاوره مدیریت , مشاور منابع انسانی , مشاوره کسب و کار , تجربه شاپرک آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shaapaarak

در ماده ۹ آیین ‌نامه تشخیص صلاحیت مشاوران درباره شرایط رتبه بندی شرکت مشاوره آمده است:

*انجام خدمات مشاوره در زمینه فعالیت‌های (موضوع بند “ب‌” ماده ۲) مرتبط در اساسنامه شرکت قید شده ‌باشد.

*تعهد به این که از امتیاز افراد فنی الزامی شرکت‌، در شرکت های پیمانکاری و یا شرکت‌ های مدیریت طرح و مؤسسات و شرکت‌ های مهندسان مشاور و دیگر شرکت‌ ها و یا سازمان‌ هایی که این قبیل خدمات را انجام می‌ دهند، استفاده نشده باشد.

*هیچ یک از شرکا و مدیران و افراد امتیاز آور مشاوران در محرومیت یا ممنوعیت قانونی برای انجام خدمات ‌مشاوره نباشند.

*اشتغال به کار تمام وقت افراد امتيازآور اصلی در شرکت به استثنای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها ضروری‌ ست‌.

*دارا بودن تحصیلات تخصصی (حداقل کارشناسی‌) برای هر یک از اعضای هیأت‌ مدیره‌، مدیر عامل و افراد امتیازآور این‌ گونه شرکت ‌ها الزامی است‌.

*تطبیق امتیاز مدیر عامل مشاور، با امتیاز مورد نیاز سرگروه در احراز یکی از تخصص‌ های مشاور الزامی است‌.

شرکت مشاوره گونه ای از کسب و کار است که به افراد ،شرکت ها یا سازمان ها مشاوره مالی و دستمزدی می دهد و برای توسعه فناوری و سیستم  های اطلاعاتی به آنها کمک می کند. استفاده از مشاور ناشی از نیاز به یک مهارت ،دانش خاص یا نیاز به یک تحلیلگر یا برنامه نویس برای تکمیل پروژه می باشد. 

یک شرکت مشاوره خدماتش را به طیف وسیعی از کسب و کار ها عرضه می دارد،که برای نمونه می توان به بخش هایی چون:

امنیت اطلاعات ، مدیریت، حسابداری، قانون، منابع انسانی، بازاریابی، روابط عمومی ، علوم مالی ، مهندسی و دانش پزشکی اشاره کرد. شناخته شده ترین گونه های مشاور شامل مشاوره فناوری اطلاعات ، مشاور مدیریت و مشاوره روانشناسی (Psychology ) می باشد.

درجه بندی شرکت مشاوره

شرکت‌ های مشاوره درجه‌ ای بین ۱ تا ۳ اخذ می‌ کنند. درجه یک بهترین درجه و رتبه ۳ ضعیف ‌ترین درجه است. انجام امور مربوط به اخذ رتبه مشاور اعم از صدور گرید، تمدید و ارتقای آن بر عهده معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری است که از طریق سامانه الکترونیکی ساجات انجام می گیرد. 

توصیه سایت شاپرک:

حتی اگر قصد معامله با دولت یا شرکت ‌های دولتی را ندارید، نسبت به اخذ رتبه اقدام کنید. زیرا رتبه بندی، میزان توانایی و امکانات شما را نشان می‌دهد. این رتبه بندی ممکن است سایرین را نسبت به همکاری و معامله با شما ترغیب کند.

رشته‌ های مشاوران

رشته ‌های مشاوران شامل موارد زیر است:

-گروه شهرسازی و معماری

-گروه راه و ترابری

-گروه مهندسی آب

-گروه مطالعات کشاورزان

-گروه انرژی

-گروه پست و مخابرات

-گروه صنعت

-گروه معدن

-گروه نفت و گاز

-گروه تخصص های مشترک

اخذ رتبه مشاور، مزایای فراوانی دارد و می‌ تواند به یک شرکت اعتبار ببخشد. شرکت‌ هایی که رتبه بهتری دارند، مشتری‌ های بیشتری سراغ‌ شان می‌ روند. زیرا رتبه بندی شرکت مشاوره نشان‌ دهنده میزان توانایی این شرکت‌ هاست. داشتن رتبه برای اشخاص حقیقی و حقوقی الزامی است و باعث شناخته شدن در بین رقیبان و افزایش اعتبار آنها می شود.

شرکت مشاوره با دارا بودن بیشترین رتبه بندی ،جایگاه قابل توجهی در میان شرکت های مشاوره دیگر دارد. برای اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید به وب سایت شاپرک مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 اسفند 1398 | نظرات ()