همه چیز درباره عوارض عمل بینی
نوشته شده توسط : shaapaarak

با پیشرفت علم و تکنیک های مورد استفاده در جراحی بینی که امروزه انجام می شود میزان عوارض عمل بینی به حداقل رسیده است و حتی یک جراح ماهر عوارض بعد عمل بینی را می تواند تا حد بسیار ناچیز کاهش دهد بنابراین دیگر هیچ ترسی از عمل بینی نباید وجود داشته باشد.

همانطور که میدانید بینی علاوه بر عبور هوای استنشاقی محل عبور را کاملا تمیز، گرم و مرطوب می نماید بدهی است که زمانی که این اجزای بدن در معرض عمل جراحی بینی و یا رینوپلاستی قرار گیرد با عوارضی مواجه خواهد شد که اگر این عضو توسط یک جراح ماهر و با تجربه انجام گیرد به حداقل رسیده و شاید اصلا عارضه ایی پیش نیاید. عوارض عمل بینی که معمولا عمومیت ندارد  عوارض عملکردی بینی و یا زیبایی بینی باشد.

عوارض عمل بینی

عوارض عملکردی عمل بینی چیست؟

شماره 1- تنگی حفره بینی

شماره 2- چسبندگی داخل بینی: اگر در برش ها و زخم های جراحی دقت نشود و فرد در شستشویی بینی نیز دقت نکند بینی دچار چسبندگی داخل بینی می شود.

شماره 3- باقی ماندن انحراف بینی: در اثر عدم اصلاح انحراف تیغه وسط بینی این عارضه ایجاد می شود.

شماره 4- کاهش حس بویایی: پایانه های اعصاب بویایی در قسمت فوقانی حفره داخل بینی قرار گرفته اند، این ناحیه در طی عمل زیبایی بینی معمولاً دستکاری نمی شود بنابراین احتمال آسیب دیدن حس بویایی بعد از عمل جراحی وجود ندارد مگر جراح خلاف این کار را انجام دهد که آنها ممکن است بینی فرد دارای پولیپ وسیع بوده و با دستکاری بیش از اندازه قسمت سقف بینی این حس بویایی کم یا از بین برود.و یا بینی فرد در عمل قبلی دچار مشکل شده بوده است.

شماره 5- صدمه بر مجرای اشکی: این عارضه زمانی که بیش اندازه پهنای استخوان بینی کم شود بوجود می آید و فرد دچار ریزش اشک به مدت طولانی از چشم می شود.

عوارض عمل بینی

شماره 6- تنگی دریچه خارجی  و داخلی بینی: اگر سوراخ های بینی بیش از اندازه کوچک شود هم در تنفس فرد دچار مشکل می شود در این زمان تنفس فرد مانند صدای سوت است. این عارضه در بینی با سوراخ های کوچک دیده نمی شود. معمولا جراح در صورت لزوم برای برطرف کردن عارضه بینی با سوراخ های کوچک عمل جراحی مجددی را توصیه می کند و در آن از تیغه بینی غضروفی را بر می دارد و آن را به سوراخ های بیش از حد تنگ بینی پیوند می زند.با کوچک کردن بیش از اندازه قوز پشت بینی تنگی دریچه داخلی بینی ایجاد می شود.

برای اینکه عوارض عمل بینی را به حداقل برسانید، اولین اقدام این است که بهترین جراح بینی را برای انجام عمل بینی خود انتخاب کنید.

بهترین جراح بینی 

انتخاب بهترین جراح بینی عاملی اساسی در موفقیت جراحی شما محسوب می‌ شود. شما باید وقت کافی برای یافتن پزشکی معتمد و ماهر بگذارید. جراحی بینی به منظور بهبود عملکرد یا تغییر شکل بینی انجام می‌ شود. دلایل مختلفی مانند مشکلات تنفسی، نقص ژنتیکی، ضربه و… از عواملی هستند که شخص مجبور به انجام جراحی بینی می‌ شود. همچنین عمل بینی می ‌تواند به دلایل زیبایی که باعث تغییر شکل و ظاهر بینی می ‌شود، انجام بگیرد.

دکتر تهران بیوتی با بیش از 20 سال سابقه در حوزه خدمات جراحی زیبایی. مجهز ترین و به روز ترین تیم تخصصی جراحی زیبایی در تهران.





:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: