برای شکایت از فرما چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟
نوشته شده توسط : shaapaarak

اگر قصد شکایت از کارفرما خود را در اداره کار و امور اجتماعی دارید، آگاهی از قوانین کار کمک بسیار بزرگی به شما می‌کند تا با آخرین تغییرات قانون کار و شکایت از کارفرما بابت حقوق اشنا شوید و در راه خود موفق شوید

شکایت از کارفرما.

 حال قدم به قدم با هم در راه پیش میرویم

1-ابتدا شعبه بیمه گذار تامین اجتماعی خود را پیدا کنید. (مرکز بیمه تامین اجتماعی شما ارتباط مستقیمی‌ با اداره کار و امور اجتماعی دارد) سپس از همین طریق شعبه اداره کار و امور اجتماعی را پیدا خواهید کرد.

2-به اداره کار مربوطه بروید و از واحد ارجاع آن یک نامه برای شعبه بیمه گذاران بگیرید. (دریافت نامه بسیار مهم است)

3-نامه را دریافت کرده و به کارگزاری بیمه تامین اجتماعی که شما از آنجا ثبت نام بیمه را انجام دادید بروید و مرحله به مرحله سوابق بیمه خود را جمع اوری کنید. (جمعا یه ۲-۳ ساعتی زمان خواهد برد چون مراجعه کننده ممکن است زیاد باشد)

4-سوابق را به اداره کار ببرید، واحد ارجاع بروید، فرم‌های دادخواست را دریافت کنید این فرم حاوی پرسش اطلاعات شخصی شما، محل کار و دلایل تنظیم دادخواست شکایت از کارفرما بابت حقوق را نمایش می‌دهد که شما در پایین آن علت دادخواست یا شرح دادخواست شکایت از کارفرما بابت حقوق را می‌نویسید.

5-اداره کار نامه ای را با توجه به دادخواست شما به عنوان نامه سازش می‌دهد و از شما می‌خواهد که آن را به کارفرما بدهید تا در جلسه سازش که معمولاً ۲ هفته زمان می‌برد تا برگزار شود، بدهید تا آنها در جریان کار قرار بگیرند.

6-جلسه سازش در همان اداره کار انجام می‌شود و دو طرف دلایل و مدارک خود را با توجه به دادخواست کارگر ابراز می‌کنند و اگر به نتیجه برسند، دامنه شکایت از کارفرما بابت حقوق به پایان می‌رسد و اما اگر به هر دلیلی مثلاً کارفرما به جلسه سازش نیامد یا اینکه سازشی حاصل نشد کار به جلسه تشخیص و شکایت از کارفرما بابت حقوق می‌رسد

شکایت از کارفرما.

نکات مهم در خصوص شکایت از کارفرما

  • معمولاً سعی کنید با یک مدرک یا سند دادخواست شکایت از کارفرما بابت حقوق را مطرح کنید مثلاً حقوق و پاداش– سنواتی که دریافت نکردید را حتماً با علت ذکر کنید

  • بخش اطلاعات در اداره کار شما را در صورت نیاز به راهنمایی کمک خواهد کرد، همچنین در کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی بخش مشاوره برای ارباب رجوعان تعیین شده است.

  • اگر با دلایل و اسناد معتبر دادخواست شکایت از کارفرما بابت حقوق را تنظیم کنید حتما در محکمه پیروز خواهید بود و کارفرما چاره ای جز قبول رای صادره اداره کار ندارد.

  • در صورت سرباز زدن کارفرما هنگام اجرای حکم، شما می‌توانید نامه اجراییه را از واحد بایگانی اداره کار بگیرید و به شعبه قضایی که انها راهنمایی می‌کنند مراجعه و آنها برای شما یک مامور را برای گرفتن حقتان در اختیارتان قرار می‌دهند که البته در ۱ درصد مواقع کارفرمایی انقدر مقاومت از خود نشان می‌دهد که بخواهد کار به مامور قضایی برسد.

  • نگران نباشید همیشه حق به حق دار می‌رسد. کمی‌ باید صبور باشید اما مسلما کارفرما نمی‌تواند حق شما را ضایع کند قانون از شما حمایت خواهد کرد.








:: برچسب‌ها: شکایت از کارفرما , ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: