نحوه تولید پودر سنگ و کاربردهای آن
نوشته شده توسط : shaapaarak

 یکی از مصالح ساختمانی ارزشمند و پرکاربرد پودر سنگ است. این ماده با کوبیدن و خرد کردن سنگ های معدنی مختلف به دست می آید. پودر سنگ نه تنها در ساخت و ساز نقش مهمی دارد بلکه در صنایع مختلف دیگری نیز به کار برده می شوند. کاربردهای فراوانی که پودر سنگ دارد برای همه افراد شناخته شده نیست و تنها عده معدودی از کاربردهای آن آگاه هستند. شاید اگر بشنوید پودر سنگ در صنایعی مانند کشاورزی، غذای دام و طیور، ذوب فلزات و ضدعفونی کردن آب کاربرد دارد تعجب کنید. استخراج و تولید پودر سنگ در کشور ما در نقاطی مانند قم، جوشقان اصفهان و الیگودرز انجام می شود. در ادامه قصد داریم درباره نحوه تولید پودر سنگ و کاربردهای آن صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

تولید پودر سنگ

نحوه تولید پودر سنگ

تولید پودر سنگ با کوبیدن و خرد کردن انواع سنگ های استخراج شده از معادن انجام می شود. از ترکیب سنگ های مختلف می توان انواع مختلفی پودر سنگ تولید کرد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. یکی از ویژگی های پودر سنگ، رنگ آن است. به دلیل اینکه سنگ های پر مصرفی نظیر آهک و کربنات کلسیم معمولا سفید رنگ هستند، پودر سنگ تولید شده از این کانی های معدنی هم سفید رنگ خواهد بود. بعضی از انواع پودر سنگ‌ نظیر پودر سنگ‌ آهک، پودر سنگ‌ کربنات کلسیم و پودر سنگ‌ مرمریت سفیدرنگ هستند و بنابراین تشخیص آنها از سیمان سفید ممکن است کمی دشوار باشد. قم یکی از معروفترین پودر سنگ ها را دارد که بیشتر از کربنات کلسیم، آهک و مرمریت تشکیل شده است. 

یکی دیگر از راه های تولید پودر سنگ روش طبیعی آن است. در این روش انسان دخیل نیست و سایش لایه‌های مختلف زمین‌شناختی بر روی یکدیگر باعث به دست آمدن پودر سنگ می شود. هر دو‌ی این روش‌ها دارای مکانیزم‌های ساخت متفاوتی هستند که هدف‌شان تولید پودر سنگ از سنگ ها است. پودر سنگ قم از جمله انواع پودر سنگ است که با روش صنعتی و با خرد کردن سنگ ها به دست می آید.

انواع پودر سنگ های موجود در کشور

  • پودر سنگ جوشقان
  • پودر سنگ قم
  • پودر سنگ‌ الیگودرز

پودر سنگ‌ جوشقان

سنگ‌های معادن منطقه جوشقان در اصفهان برای تولید خاک سنگ بسیار مناسب هستند. رنگ سنگ‌های این منطقه سفید بوده و به دلیل ظاهر تمیزشان، برای نماسازی بیرونی ساختمانها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. بیشتر آرد سنگ این منطقه صادر میشود.

تولید پودر سنگ

پودر سنگ‌ قم

بهترین سنگ‌های آهک و کربنات کلسیم کشور را می‌توان در قم جستجو کرد. کیفیت، قیمت و تنوع گسترده سنگ‌های این منطقه، باعث شده است قم به بزرگ‌ترین تولید‌کننده آرد سنگ در کشور شناخته شود.

پودر سنگ الیگودرز

سنگ‌های این ناحیه از کشور نیز از کیفیت بسیار خوبی برای تولید خاک سنگ برخوردار هستند. سنگ‌های الیگودرز به شکل صنعتی و با استفاده از دستگاه کوبش خرد و سپس کوبیده می‌شوند.

قیمت انواع پودر سنگ

پودر سنگ‌ تولید شده از سنگ های مختلف معمولا به صورت فله ای و یا کیسه ای، در کیسه های ۲۵ تا 40 کیلوگرمی با قیمت متوسط بفروش میرسد. نکته ی قابل توجه این است که باید دانه بندی پودر سنگ‌ مطلوب کاملا یک دست، ریز و آرد مانند باشد. همچنین حمل این محصول توسط کامیون ها و تریلی های کمپرسی و یا معمولی انجام می شود و محل ارسال عموما از مراکز مهم تولیدی آن همچون الیگودرز، قم، جوشقان اصفهان و … به سراسر کشور و یا خارج کشور صادر میشود.

میانگین قیمت پودر سنگ‌ جوشقان اصفهان با کیفیت عالی کیسه ی هایی 20 کیلوگرمی با مبلغ 15000 تومان در بازار موجود است و پودر سنگ قم با کیسه ی 20 کیلوگرمی 4500 تا 5000 تومان به صورت عمده بفروش میرسد.





:: برچسب‌ها: تولید پودر سنگ , پودر سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: