چگونه کرم پودر بزنیم ؟
نوشته شده توسط : shaapaarak

استفاده از کرم پودر برای کاور تیرگی ها و لک های پوست صورت این روز ها بسیار مرسوم شده است. وجود انواع مختلف کرم پودر ها در رنگ ها و مارک های مختلف و مناسب برای هر پوستی هم این موضوع را فراگیر تر کرده است.

با اینکه استفاده از کرم پودر بسیار مرسوم است اما افراد زیادی هستند که نحوه درست کرم پودر زدن را بلد نیستند یا کرم پودر مناسب با پوست صورتشان را انتخاب نمیکنند. این موضوع به جای اینکه زیبایی را به صورت فرد بیاورد باعث میشوذ که از زیبایی فرد بکاهد و حتی او را پیرتر نشان دهد. 

ما در این مقاله سعی داریم به شما نحوه صحیح انتخاب و زدن کرم پودر را آموزش دهیم.

کرم پودر

نوع پوست خود را در هنگام انتخاب کرم پودر در نظر بگیرید

نوع پوست یک فاکتور بسیار مهم در انتخاب کرم پودر است. توجه داشته باشید که همه کرم پودر ها برای هر پوستی مناسب نمیباشد و هر کرم پودر مخصوص به پوست خاصی میباشد. در ادامه چند نمونه از پوست های مختلف و کرم پودر های مناسب برای آن ها را معرفی میکنیم.

اگر پوستی کدر دارید حتما از کرم پودر استفاده کنید اگر پوستی کدر و دارای جوش و همینطور لک‌های به جا مانده از جوش دارید، ابتدا ضد آفتاب فاقد چربی خود را بزنید، در مرحله بعد از یک كرم‌ پودر خوب که قابلیت پوشانندگی خوبی دارد استفاده کنید و تمام نقاط پوست را با آن بپوشانید و با حرکت آرام ضربه زدن آن را كاملا روی پوست بخوابانید و در پایان کار آرایش هم پد مخصوص پنکک را برداشته و با حرکت گذاشتن و برداشتن روی پوست، تا از براقی صورتتان بکاهید. پوستی که براق است آرایش شما را مصنوعی جلوه می دهد.

کسانی که پوست براق و شفافی دارند پوست چربی دارند و گاهی هم جوش‌های ریزی در آن دیده می‌شود توصیه می شود بعد از زدن کرم ضد آفتاب مخصوص پوست از کرم پودر استفاده نکنند و پنکک را جایگزین نمایند. پنکک هم قدرت پوشانندگی خوبی برای جوش‌ها دارد و هم این مدل صورت ها را  جوان ‌تر نشان می دهد. یک نکته بسیار مهم این است که پنکک را دور چشم‌ها زد بلکه تنها با گذاشتن و برداشتن پد پوست را  باید کمی آن ها را مات کرد.

چگونه کرم پودر بزنیم

خانم هایی که پوست چرب دارند هنگام خرید كرم پودر حتما به نوشته روی محصول آن دقت کنید كه روی آن کلمه  free oil نوشته شده باشد.در غیر این صورت نه تنها براقی پوست شما را تشدید می کند.

آماده سازی پوست قبل از زدن کرم پودر

اول از همه باید با یک کرم یا لوسیون مرطوب‌ کننده کار را شروع کنید.  اگر پوست چرب یا حتی معمولیدارید حتما از مرطوب‌ کننده بدون چربی استفاده کنید. مرطوب‌ کننده باعث می‌شود کرم‌ پودر، بهتر روی پوست بخوابد و دوام بیشتری هم داشته‌ باشد. این کار برای خانم هایی که پوست خشک دارند یک کار ضروری است.

هر منطقه‌ای از پوست که کمی تیره ‌است به خصوص زیر چشم‌ها باید با کانسیلر پوشانده‌ شود نه کرم پودر، با برس کوچک و ظریفی دقیقا زیر پلک پایین را با حرکت به سمت بینی کانسیلر بزنید. حواستان باشد که کانسیلر باید یک درجه روشن‌تر از کرم‌پودر باشد. مگر آنکه بخواهید از کانسیلرهای رنگی استفاده کنید.

به صورت نقطه‌ای روی پیشانی، چانه، بینی و کناره‌های بینی مقداری كرم‌پودر را بگذارید، معمولا بیشترین تغییر رنگ در مرکز صورت است به همین دلیل باید در این منطقه بیشترین پوشش را ایجاد کنید، تمرکز بیشتر را روی این قسمت بگذارید، با انگشت کرم را با کمی فشار روی پوست بمالید.

اگر دوست داشته‌باشید می‌توانید یک پودر برنزه انتخاب کنید، در اطراف استخوان‌های صورت یعنی خط فک، خط رویش موها و شقیقه‌ها بیشتر تمرکز کنید، چون این مناطق برجسته‌اند و آفتاب بیشتری می‌خورند باید نسبت به دیگر جاهای پوست تیره‌تر باشند.

آماده سازی پوست برا کرم پودر

وسط پیشانی و بینی به دلیل داشتن چربی بیشتر کمی براق‌تر هستند.  به همین دلیل برای گرفتن این براقی باید از یک پودر مات استفاده کنید، با یک برس بزرگ بینی، پیشانی و چانه را با پودر بپوشانید. برای اینک ار می توانید از کرم پودر، پودری یا پنکک استفاده نمایید.

در نظر داشته باشید کرم پودری که استفاده میکنید باید با کیفیت و مرغوب باشد تا به سلامتی پوست شما آسیب نرساند. پس حتما از فروشگاه های معتبر کرم پودر خود را خریداری کنید. روبی سان یک فروشگاه آرایشی معتبر میباشد که کرم پودر های مرغوب و باکیفیت با قیمت مناسب را برای خریداری شما عزیزان قرار داده است.







:: برچسب‌ها: کرم پور , روبی سان , خرید کرم پودر , کرم پودر روبی سان , خرید کرم پودر از روبی سان ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: